Berberis Minor został stworzony z myślą głównie o małych przedsiębiorstwach rozpoczynających działalność gospodarczą. System spełnia wiele istotnych zadań podejmowanych przez firmę w różnych dziedzinach jej aktywności. Poza typowymi funkcjami CRM, służącymi do sprawnego zarządzania kontaktami handlowymi, posiada także sprzedaż, magazyn oraz serwis. Dzięki temu umożliwia realizowanie zamówień, wystawianie dokumentów sprzedaży, monitorowanie należności klientów oraz skuteczne kierowanie gospodarką magazynową. Wspomaga prowadzenie kompleksowej i zindywidualizowanej obsługi klienta na polu handlowym.
Berberis Minor jest oprogramowaniem wygodnym w obsłudze, służącym do realizacji typowych zadań, oferowanym w przystępnej cenie. Wprowadzono w nim pewne ograniczenia funkcjonalne: nie wspiera produkcji, nie umożliwia dokonywania rozliczeń czasu pracy oraz dodatkowych kosztów, nie pozwala na wykonywanie złożonych analiz. Gospodarka magazynowa oparta jest o jeden magazyn, a sprzedaż może być realizowana wyłącznie w jednej walucie. Redukcji uległy także zaawansowane opcje konfiguracyjne.